boodschappenlijst
Je hebt nog geen artikelen aan je boodschappenlijstje toegevoegd
    Let op: Dit is geen online bestelling.
    Sending Message

    Warm wakker worden met Pascalle Bonnier en Mathijs Kok

    Warm wakker worden met Pascalle Bonnier en Mathijs Kok

    Opstaan is een stuk leuker met deze heerlijke, warme havermoutrecepten van havermout-experts Pascalle en Mathijs. Welke maak jij morgen klaar?

    Zeker 2 kilo havermout gaat er bij Pascalle Bonnier en Mathijs Kok per week doorheen. “We ontbijten iedere ochtend met warme havermout en soms eten we het ook ’s avonds”, lacht Pascalle.

    Geen leven zonder havermout

    Ze kunnen zich een leven zonder havermout niet voorstellen; zelfs hun eerste afspraakje stond in het teken van het voedzame graan. “Ik vroeg Mathijs of hij zin had om met me te ontbijten. Twee maanden later woonden we samen, begonnen we foto’s te maken van onze havermoutcreaties en een jaar later kwam ons kookboek Havermoutje uit.”

    Het kookboek staat vol recepten met lekkere ontbijtjes, maar ook hartige lunch- en avondmaaltijden. Allemaal op basis van het gezonde graan. Mathijs: “We houden allebei van koken, maar hebben geen opleiding gevolgd. We hadden nooit verwacht dat wij een kookboek uit zouden brengen, laat staan twee. We zijn nu namelijk volop aan het experimenteren met notenrecepten voor ons tweede boek Nootje.”

    Meer weten? havermoutje.nl of @havermoutje op Instagram.

     

    Tips

    • Havermout is heel gezond: het zit vol met vitamine B1, magnesium, fosfor, vezels en eiwitten. Hierdoor zit je lekker lang vol na een bord havermout. Daarnaast helpt het eten van havermout bij het verlagen van het cholesterol en de bloeddruk en verkleint het de kans op diabetes. Het verhoogt de concentratie, de vetverbranding en de opbouw van spieren.
    • Om te voorkomen dat de pap aanbrandt, gebruik je een pan met dikke bodem, zet je het op laag vuur en roer je regelmatig tijdens het koken.

     

    Hoe maak je het klaar?

    De basis voor één persoon

    De een houdt van dikke havermoutpap terwijl de ander liever wat minder zwaar ontbijt. Geen zorgen: om havermout naar jouw wens te maken, hoef je alleen de verhoudingen wat aan te passen.

    Voor een dun basisrecept:

    220 ml melk + 40 gr havermout. Kooktijd: 10 tot 15 minuten


    Voor een normaal basisrecept:

    200 ml melk + 50 gr havermout. Kooktijd: 5 tot 10 minuten


    Voor een dik basisrecept:

    150 ml melk + 60 gr havermout. Kooktijd: 10 tot 15 minuten

     

    Recepten

    Havermout met sinaasappel

     

    Havermout met geroosterde appel

     

    Snelle worteltaarthavermout

    Nog geen reacties.

    Geef een reactie