boodschappenlijst
Je hebt nog geen artikelen aan je boodschappenlijstje toegevoegd
    Let op: Dit is geen online bestelling.
    Sending Message

    Aan de bak! 4 heerlijke gezonde groentebakjes

    Aan de bak! 4 heerlijke en gezonde groentebakjes

    We weten allemaal dat we voldoende groenten moeten eten. Toch krijgen we gemiddeld slechts 127 gram per dag binnen in plaats van de voorgeschreven 250 gram. Maar niet voor lang. Met deze 4 creatieve groentebakjes zit jij goed. 

    Ivo Nijhuis maakt gevulde aubergine

    “Als vegetariër kook ik veel met groenten. Ze kunnen voor mij echt de smaakmaker in een gerecht zijn. Deze gevulde aubergine is een mooi voorgerecht om te maken als er vrienden komen eten!

    Bekijk het recept van gevulde aubergine

    Nienke Verhees maakt gevulde paprika met een Mexicaanse twist

    “Tijdens mijn studententijd at ik vaak gevulde paprika’s, die ik samen met mijn huisgenootje klaarmaakte. Ook al ben ik ruim 4 jaar geen student meer, ik eet nog regelmatig gevulde paprika. Het is supergezond en makkelijk te bereiden.”

    Bekijk het recept van gevulde paprika

    Marjolein Wijsman maakt gevulde courgette met couscous en tonijn

    “Toen mijn drie tieners nog jong waren was het soms lastig ze voldoende groenten te laten eten. Met kleine aanpassingen zorgde ik ervoor dat ze toch genoeg binnen kregen. Een smoothie met spinazie, banaan en yoghurt gebruikte ik in noodgevallen. Spinazie heeft een neutrale smaak, waardoor ze het niet eens merkten dat ze groenten aten.”

    Bekijk het recept van gevulde courgette met couscous en tonijn

    Carla Holthuis maakt gevulde puntpaprika met kip en gorgonzola

    “Ik let er altijd op dat ik op een dag voldoende groenten eet. Ik verspreid mijn inname over de dag. Soms eet ik wat meer snacktomaten en komkommers, de andere keer eet ik al een salade tijdens de lunch. Door het te verspreiden krijg je ongemerkt veel meer groenten binnen.”

    Bekijk het recept van gevulde puntpaprika met kip en gorgonzola